Werven met Mondo-R: recruitment met de kandidaat als klant
Mondo-R is een recruitmentbureau voor hoger opgeleiden dat werkt vanuit de overtuiging dat niet de werkgever, maar de professional de belangrijkste klant is. Want als het succes van organisaties afhangt van het werkgeluk van haar medewerkers, waarom is werving en selectie dan primair een ‘werkgever gedreven’ business? Daar klopt iets niet. En daarom zetten we vol in op recruitment met het belang van de kandidaat voorop. Voor de inhurende organisatie betekent dit dat het klantbelang altijd prevaleert boven interne structuren. En dat is soms best even wennen.
Mondo-R als recruitmentpartner voor werkgevers
Succesvol werven is een zaak van gemeenschappelijke inspanning. Wij gooien geen irrelevante cv’s bij je over de schutting; jij zet ons niet aan het werk met slecht doordachte vacatures. Samen kiezen we voor een grondige aanpak waarbij we het eens zijn over welke ervaring en expertise we zoeken en wat daar tegenover staat in termen van arbeidsvoorwaarden of tarief. Hieronder lees je wat jij als werkgever van Mondo-R mag verwachten.

Recruitment waarbij het kandidaatbelang voorop staat vraagt om een fijne, open samenwerking met jou als werkgever. En een gemeenschappelijk benadering van de sollicitant als klant.

Dit spreken we af
No more no cure no pay, maar een faire, vaste prijs
Met de professional als klant, is werken op basis van no cure no pay onmogelijk. Mondo-R wil haar klanten – jouw sollicitanten – helderheid kunnen verschaffen over jouw organisatie, de functie waarop zij solliciteren en de sollicitatieprocedure. Dit vraagt om een fijne samenwerking tussen jou als werkgever en Mondo-R als recruitment specialist. Een samenwerking op basis van vertrouwen, commitment en transparantie. En omdat Mondo-R veel tijd steekt in het voortraject (van wervingsvraag tot vacature), werken wij uitsluitend met vaste tarieven. Per vacature hanteren we een startfee van € 1.500,- en een succesfee van € 2.499,- wanneer wij de vacature succesvol invullen (bedragen excl. BTW).
Werven op basis van exclusiviteit
Exclusiviteit houdt in dat we afspreken dat de werving en selectie voor een specifieke vacature exclusief aan Mondo-R wordt uitbesteed voor een periode van minimaal 10 weken. Met de kandidaat als klant is exclusief werven een must. We willen open zijn in onze communicatie richting onze klanten en zicht hebben op het volledige proces van werving en selectie. Geen anonieme of vage vacatures en helderheid vooraf over de sollicitatieprocedure.

Zo gaan we te werk
Recruitment met Mondo-R: focus op het invullen van jouw vacature
Mondo-R is een recruitmentpartner op operationeel niveau. Onze focus ligt op het binnen afzienbare tijd invullen van openstaande rollen. Tegelijkertijd ontkom je niet aan onze professionele bemoeienis met interne processen. Effectief werven houdt in: beweging creëren aan twee kanten, binnen en buiten het bedrijf. We gaan aan het werk met gerichtere wervingsteksten en recruitment marketing (buitenkant), maar dit is zinloos als we niet ook werk maken van een betere candidate experience en het kritisch tegen het licht houden van het profiel van de ideale kandidaat (binnenkant). Per vacature werkt Mondo-R met een gestandaardiseerde aanpak, bestaande uit 9 onderdelen.
AANPAK MONDO-R:
RECRUITMENT IN 9 STAPPEN
Grondige vacature-intake op basis van een zelf ontwikkelde methodiek: vaststelling van de wervingsvraag en inzicht in eerdere wervingsinspanningen.
Marktonderzoek: het in kaart brengen van de doelgroep, relevante netwerken en marktinformatie door middel van online research en talent sourcing.
Talent engagement: het persoonlijk benaderen en enthousiasmeren van gekwalificeerde kandidaten voor jouw organisatie en vacature(s)
Contentcreatie of -optimalisatie: (her)schrijven van het wervingsprofiel en de opmaak van (online) advertenties en wervingsteksten, gericht op de doelgroep en op basis van arbeidsmarktdata.
Job marketing: het gericht verspreiden van de gemaakte content, waaronder de verspreiding van het wervingsprofiel en job ads via diverse (online) kanalen. Arbeidsmarktgegevens spelen hierbij een grote rol.
Recruitment-update: een presentatie aan alle stakeholders over de eerste marktresponse, de wervingsuitdagingen en suggesties voor aanpassingen in het wervingsprofiel en de job marketing inspanningen.
Pre-screening of preselectie: het inventariseren van sollicitaties en het afnemen van telefonische interviews met kandidaten en sollicitanten.
Job interviews: face to face kennismakings- en sollicitatiegesprekken met kandidaten en sollicitanten, eventueel opgedeeld in 2 rondes.
Werkzaamheden in het kader van het voorbereiden van een aanbieding en het, indien gewenst, begeleiden van arbeidsvoorwaardengesprekken.