Waarom starten recruiters hun posts en teksten bijna altijd met: “ik ben op zoek” of “wij zoeken” of “voor klant X zoek ik” ? Hou eens op joh, met dat zoeken!

Natuurlijk, het is ons werk om de juiste mensen te zoeken, te vinden en de dialoog met hen op te starten over een next step in hun carrière. Maar wat WIJ doen is toch niet relevant voor onze lezers?

“Voor deze nespressomachine zijn wij momenteel op zoek naar liefhebbers van koffie” (?!)

Stel je eens voor. Dat de productomschrijving van die schitterende nespressomachine op Coolblue begint met: “Voor dit koffiezetapparaat zijn we momenteel op zoek naar mensen die van koffie houden”. De vergelijking is tricky, I know. Maar net als de marketeers van Coolblue heb je als recruiter iets moois te bieden toch? Je wil iets in de etalage zetten. Een baan bij een internationaal bedrijf met mega opleidingsbudgetten, een functie waarin je twee dagen kunt thuiswerken of misschien een job met A-merken als klanten? Schrijf op! Meteen. Direct. Pats boem. In the face, zoals Jack van Gelder zou zeggen. En hou op te zeggen dat je iets of iemand aan het zoeken bent. Het klinkt nog wanhopig ook…

Cheers,

Jurriaan

Owner Mondo-R | Zaakwaarnemer hbo- en wo-professionals | www.mondo-r.nl

Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.

Share